Serwis Dla Przedsiębiorczych

 
 
 
 
Strona główna > Aktualności > 6 cech idealnego pracownika

Dodano 2020-04-26 (komentarzy 0)

6 cech idealnego pracownika

Wróć do listy artykułów
6 cech idealnego pracownika

Jakie cechy powinien posiadać idealny pracownik? Gdyby zapytać kilku pracodawców o zdanie, każdy odpowiedziałby nam pewnie nieco inaczej. Jednak istnieje kilka podstawowych zalet ideału pracownika, z którymi zgodzi się każdy szef.

 

  1. Zapał do pracy

 

Pracowitość to najbardziej pożądana cecha wśród pracodawców. Chcą zatrudniać pracowników, którzy traktują pracę poważnie oraz chętnie podejmują nowe wyzwania. Jeśli więc nie boimy się pracy (na przykład w swojej karierze jednocześnie studiowaliśmy dziennie i pracowaliśmy wieczorami w restauracji), możemy przedstawić tę cechę jako nasz główny atut.

 

2. Planowanie

 

Dobra organizacja to podstawa pracy. Pracodawca musi wiedzieć, że potrafimy ułożyć sobie codzienne obowiązki w sposób, który pozwoli nam zrealizować wszystkie zadania. Dodatkowym plusem będzie umiejętność samoorganizacji na wypadek pilnych zadań do wykonania “na wczoraj”.

 

3, Elastyczność

 

Idealny pracownik z chęcią podejmuje nowe obowiązki. Jego koncentracji i motywacji nie osłabia zmiana kierownika działu czy zmieniające się oczekiwania przełożonego lub klientów. Swoje obowiązki wykonuje jak najdokładniej, a w przypadku urlopu jednego z pracowników potrafi przejąć jego zadania i wywiązywać się z nich najlepiej, jak umie.

 

4. Efektywna komunikacja

 

Pracodawcy zwracają uwagę na to, czy kandydat potrafi się sprawnie porozumiewać - i nie chodzi tu o gadatliwość, lecz o bycie dobrym rozmówcą. Idealny pracownik nie tylko potrafi wyrazić swoje zdanie i poprzeć je odpowiednimi argumentami, ale również wysłuchać rozmówcy i udzielać prostych oraz trafnych odpowiedzi na pytania.

 

5. Umiejętność rozwiązywania konfliktów

 

Dyplomacja to kolejna z cech idealnego pracownika. Proponowanie rozwiązań i rozstrzyganie sporów jest pożądaną umiejętnością - w odróżnieniu od często podawanej na rozmowach “bezkonfliktowości”, która w praktyce oznacza wycofywanie się z dyskusji.

 

6. Samodzielność w działaniu

 

Jeśli pracownika nie trzeba “prowadzić za rączkę” poprzez kolejne zadania, jest on cennym nabytkiem dla pracodawcy. Oznacza to bowiem, że spokojnie będzie mu można powierzyć odpowiedzialne zadania bez ryzyka, że co chwilę będzie pytał, jak ma je zrobić.

 

Czasami w ogłoszeniach o pracę pracodawcy wymieniają cechy, które powinien posiadać kandydat na dane stanowisko. Warto się z nimi zapoznać i odnaleźć w sobie, by móc jak najlepiej zaprezentować swoją osobę podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

 

Autor: Gosia Topornicka

 

Komentarze:

Aby dodać komentarz zaloguj się na swoje konto

  Schowek (0)