Serwis Dla Przedsiębiorczych

 
 
 
 
Strona główna > Aktualności > Paczki i listy to Twoja „wizytówka”.

Dodano 2020-02-09 (komentarzy 0)

Paczki i listy to Twoja „wizytówka”.

Wróć do listy artykułów
Paczki i listy to Twoja „wizytówka”.

Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z ogromnej roli jaką odgrywają szczegóły podczas budowania wizerunku przedsiębiorstwa. Często pomijaną kwestią jest wygląd korespondencji oraz paczek trafiających do konsumentów, a to przecież między innymi na ich podstawie jest budowana ich opinia o firmie.

 

Każda styczność konsumenta z przedsiębiorstwem ma swoje konsekwencje w postrzeganiu przez niego danej firmy. Wysyłając korespondencje, dostarczasz klientowi pewnych informacji i nie mam tu na myśli jedynie adresu. Wygląd przesyłki pozwoli mu na zbudowanie opinii na temat całego przedsiębiorstwa. Wydaje się niemożliwe? Przecież to tylko przesyłki? - Nic bardziej mylnego.

 

Zróbmy mały eksperyment

 

Wyobraź sobie, że dostajesz dwa listy, od dwóch różnych firm ubezpieczeniowych. Pierwszy z nich jest wypisany ręcznie, charakter pisma na kopercie wskazuje na rodzinne powiązania z lekarzami, a niebieski długopis odrobinę zboczył z linii prostej, przez co cały adres krzywo opada ku dołowi. Drugi list natomiast opatrzony jest naklejkami. W miejscu nadawcy znajduje się wydrukowany czarnym tuszem adres firmy oraz niewielkie, kolorowe logo, po drugiej stronie koperty, na środku, widzisz większe logo firmy. Wszystkie elementy ze sobą współgrają i są estetyczne. Nie otwierając kopert zdecyduj się na ofertę ubezpieczeniową.

 

Którą kopertę wybrałeś?

 

Koperta firmy ubezpieczeniowej wykorzystującej naklejki wzbudziła w Tobie większe zaufanie. Zawierała emblematy przedsiębiorstwa przez co byłeś pewien, że nie jest ona forma oszustwa. Dlaczego nie wybrałeś drugiej koperty?

 

Jak ktoś nie potrafiący zadbać nawet  o wygląd koperty miałby zadbać o Twoje ubezpieczenie?! Jeżeli nawet firma istnieje, to wydaje się niegodna zaufania.

 

Sam widzisz, że z pozoru niewielkie rzeczy mogą mieć ogromny wpływ na postrzeganie przedsiębiorstwa. Poniżej mam dla Ciebie kilka rad, które sprawią, że wysyłane przez Ciebie listy i paczki będą profesjonalną „wizytówką” Twojej firmy.

 

#1 Umieszczaj logo  

 

Obok adresu przedsiębiorstwa powinno znajdować się logo firmy. Umieszczenie logo przedsiębiorstwa na naklejce adresowej buduje wizerunek marki oraz podkreśla profesjonalizm firmy. Tak przygotowana korespondencja natychmiastowo przekazuje odbiorcy informacje o adresacie w formie graficznej, która jest preferowana przez konsumentów.

 

#2 Dobierz odpowiednią czcionkę i rozmiar

 

Wybierając czcionkę weź pod uwagę dwie kwestie. Po pierwsze czcionka powinna współgrać z nazwą firmy i logiem. Najlepiej kierować się zasadą czym bardziej kreatywne logo i nazwa tym prostsza czcionka. Po drugie pamiętaj o swoich odbiorcach. Jeżeli wysyłasz korespondencje do grupy starszej wybierz większą, prostą czcionkę, aby zapewnić im komfort widzenia.

 

#3 Nie oszczędzaj na informacjach

 

Wypisując koperty wpisujesz jedynie nazwę firmy, adres, czasem telefon. Przygotowując naklejki adresowe możesz zawszeć na nich więcej informacji, które nie zajmą więcej miejsca, ale pozwolą Ci na wykorzystanie naklejek także w innych sytuacjach niż wysyłanie korespondencji. Dobrym pomysłem jest uzupełnienie informacji o adres e-mail oraz stronę internetową.

 

#4 Umieszczaj symbole gwarancji i prestiżu

 

Firma posiada specjalne certyfikaty, zdobyła prestiżową nagrodę, ma długoletnie doświadczenie? Każdy z tych elementów może być zaprezentowany odbiorcom. Symbol obrazujący doświadczenie, certyfikaty itp. podnoszą wiarygodność firmy, obrazują jej chęć rozwoju, wskazują jej silne strony. Przekazywanie konsumentom takich informacji jest bardzo dobrym zabiegiem. Pamiętaj jednak, że ma być to jedynie symbol, nie opis kwalifikacji. Ważne jest także, aby wybrać jeden obraz. Jak wiadomo co za dużo to niezdrowo.

 

Dlaczego warto stosować naklejki adresowe z logo?

 

- Korespondencja jest estetyczna i elegancka

- Eliminujesz ryzyko błędnego zaadresowania koperty

- Prowadzisz działania na rzecz identyfikacji wizualnej firmy

- Budujesz wizerunek profesjonalnego przedsiębiorstwa

 

Autor - Paulina Józefowicz

 

 

Komentarze:

Aby dodać komentarz zaloguj się na swoje konto

  Schowek (0)